Aspoň raz do týždňa zaraďte do jedálnička strukovinu celej vašej rodine!

03. 04. 2019

Strukoviny majú z rastlinných zdrojov najväčší obsah bielkovín(približne 25 g bielkovín na 100 g), obsahujú vlákninu, esenciálne mastné kyseliny, vitamíny a minerály.

Strukoviny patrili k základným zložkám stravy už od pradávna. Sú významným zdrojom vlákniny, ktorá pôsobí na činnosť tráviaceho traktu a pomáha k pravidelnému vyprázdňovaniu. Strukoviny majú nízku glykemickú záťaž, preto sú výbornou zložkou stravy pri chudnutí.

 

Tip:

Zeleninová polievka s bielou fazuľou.Cibuľu (ja som dala 2 jarné), 2 ks mrkvu, 2 ks petržlen, 1 ks menšiu cukinu, 1 ks vačší kaleráb pokrájame a podusíme s trochou soli a bobkovým listom. Dusíme 20 min. Bobkový list vyberieme, pomixujeme na hladký krém a vložíme už uvarenú bielu fazuľu. Posypeme čerstvým kôprom a dochutíme citrónovou šťavou a soľou podľa potreby.

Metabolický tanier:1 tanier polievky + 25 g ražný chlieb + jablko.