Jednoduchá rada ako sa vyhnúť večernému vyjedaniu chladničky

08. 02. 2020

Určite to dobre poznáte. Ráno sa zobudíte plní optimizmu, začnete zdravými raňajkami, doobedie vydržíte na vode, potom pokračujete ľahkým obedom a s pocitom, že nie je nič ťažké v podobnom tempe vydržať do večera. Na večeru si dáte opäť ľahké jedlo s predsavzatím, že do rána vydržíte s jedným čajom a vodou. Avšak o pár hodín sa vaše telo začína ozývať a pýtať si chýbajúce kalórie. V lepšom prípade si dáte oriešky, ovocie, jogurt a v tom horšom si pochutíte na čipsoch, chrumkách, čokoláde a všetkom „zakázanom“.


Počas dňa, keď máme kopec práce a starostí na jedlo často ani nepomyslíme. Večer, keď sa pracovný kolotoč skončí nás však všetko doženie a prirodzene siahame po chýbajúcej výžive avšak nie v správnom vyváženom zložení.


Deficit, ktorý telu vytvoríme počas dňa, spôsobuje nášmu telu stres. Predstavme si seba, ako konáme v strese, zväčša chaoticky a nie s chladnou hlavou. A to isté robí aj naše telo a v strese sa chce zasýtiť rýchlymi kalóriami.


Možno ste čakali, že vám poradím nekupovať si nezdravé potraviny, nemať doma zásoby sladkostí a zakázaných pochúťok. V dnešnej dobe máme každých 50 m možnosť si v akejkoľvek hodine niečo kúpiť a okrem toho zväčša nežijeme sami a tak tieto zásoby môžu patriť rodine či priateľom.


Moje 3 rady, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa večernému prejedaniu: 

 

  1. Jedzte výživnejšie porcie

Jedzte viac počas dňa a nevynechávajte jedlá. Malý šalát nie je výživný obed. Začnite nie veľkými ale výživnejšími raňajkami, dajte si napríklad orechy a semiačka s ovocím a s vločkami alebo syr so zeleninou a plátkom chleba. Na obed si dajte porciu kvalitnej bielkoviny napríklad mäso, hydinu alebo rybu so zeleninou a malou porciou prílohy. Po raňajkách a obede si doprajte jednu porciu ovocia. Večer opäť nezabúdajte na bielkovinu, pripravte si šalát so syrom, vajíčkom, strukovinou alebo hydinovými kúskami. 

  1. V každom jedle bielkovina

Častokrát, keď chceme zredukovať hmotnosť, vynecháme zo stravy chlieb, prílohy a zaradíme viac zeleniny. To je správne, ale nezabúdajme na dostatočný príjem bielkovín. Práve tie nám pomôžu zbaviť sa efektívne nechceného tuku. Bielkoviny ochránia našu svalovú hmotu a normalizujú hladinu inzulínu. Ich trávenie zoberie najviac času zo všetkých zložiek stravy a tak nás vyvarujú od častého hladu a prejedania. Pri chudnutí by sme mali denne prijať 1 až 1,2 g bielkovín na 1 kg telesnej hmotnosti.

      3. Dostatok vody

Nezabúdajte na dostatok vody počas dňa, večer už nedokážeme doplniť chýbajúcu tekutinu. Voda nám taktiež pomôže k dokonalému zasýteniu a naplneniu žalúdka. Nedostatok vody nám často telo mylne signalizuje ako hlad a my ju nahrádzame jedlom.

    Pridajte sa do mojej skupiny na Facebooku - Stravovanie bez výčitiek so Zuzanou Líškovou - rady, tipy, recepty...