Mojich 7 rád, ako sa po sviatkoch rýchlo dostanete do formy

13. 01. 2020
Vianoce, Silvester a nový rok sú pre naše telo určite najnáročnejšie obdobie v roku. Vyprážané jedlá, tradičné jedlá plné cukru, múky, tuku, alkohol a koláčiky. Toho všetkého bolo cez sviatky dosť a teraz je čas s hodovaním skončiť a naštartovať sa na prísny zdravý režim. Aj naše telo si zaslúži dovolenku v podobe pravidelnej vyváženej stravy, kvalitného spánku a pohybu. Správny režim sa nám rýchlo vráti v podobe energie, klesajúcej ručičke na váhe a dobrom pocite.
 

Inzulín a priberanie

Už pár dní prejedania má negatívny vplyv na vylučovanie inzulínu a vedie k inzulínovej rezistencii, kedy telo nedokáže vyprodukovaný inzulín efektívne využívať. Čo následne spôsobuje zvýšené ukladanie energie do tukových zásob, väčší hlad, priberanie, únavu a zhoršenie zdravia. 

 

Pozrite si mojich 7 rád, ako sa po sviatkoch rýchlo dostanete do formy. Môžete začať hneď.

 

  1.  Jedzte 3 x denne a medzi jedlami pauzujte

Pravidelné jedenie zabezpečí telu rovnomerné rozloženie príjmu živín a energie. Pauzovanie pomôže dokonalému vytráveniu, vy vždy začínate jesť hladní, vylučovanie inzulínu sa postupne dostane do rovnováhy, veľkosť žalúdka sa postupne upraví. 

 

  1. Jedzte vyvážené ľahké jedlá 

Vyvážený tanier obsahuje cca 50% bielkovinu a tuk (mäso, hydina, ryby, syry, strukoviny, vajíčka, jogurt, orechy, semiačka) a cca 50%  zeleninu a prílohu s nízkou glykemickou záťažou (celozrnná ryža, ražný chlieb, ražné alebo ovsené vločky, ražné cestoviny).

 

  1. Pite dostatok vody

V závislosti od vašej hmotnosti vypite denne od 2,5 do 3,5 litra vody.

 

  1. Doprajte telu spánok 8 hodín denne

Nezabúdajte na dostatočný spánok. Ak si nedoprajete dostatok regenerácie, z prijatej stravy si vaše telo robí väčšiu energetickú zásobu, aby pokrylo tento nedostatok. Taktiež môžete mať väčšiu chuť na cukor, ktorý funguje ako najrýchlejšia energia počas dňa. 

 

  1. Nepite alkohol

Alkohol okrem toho, že obsahuje zbytočné kalórie, spôsobuje väčšiu chuť do jedla a hlavne na nezdravé jedlá s väčším obsahom tuku a cukru. Pravidelná konzumácia alkoholu počas chudnutia má taktiež vplyv na narušenie metabolizmu, ktoré môže spôsobiť výrazné spomalenie alebo zastavenie redukcie hmotnosti.

 

  1. Zaraďte pohyb 

Prvé dni zdravého režimu sa budete cítiť unavení, vtedy viac oddychujte. Po pár dňoch môžete zaradiť pravidelný pohyb aspoň 3-4 krát do týždňa. Robte to, čo vás baví (prechádzky v prírode, bicykel, beh, fitness, jóga, pilates). Nehľadajte si výhovorky, cvičiť sa dá aj doma pred televízorom. 

 

  1. Doplňte minerály a vitamíny

Ja odporúčam v tomto ročnom období doplniť magnézium, vitamín D, omega 3 mastné kyseliny a vitamín C. Táto kombinácia minerálov a vitamínov dopomôže k rýchlejšej úprave inzulínu, odstráneniu únavy, pôsobí ako prevencia proti stresu a zlepšuje proces chudnutia.