Náš metabolizmus po sviatkoch

11. 01. 2019

Predvianočné obdobie a sviatky sú náročným obdobím pre náš metabolizmus. Jeme ťažšie jedlá, občas nejaké koláčiky, pravidelne pohárik vínka prípadne iný alkohol. Častokrát si ukrojíme aj zo spánku a pravidelnosť v stravovaní taktiež odsúvame na druhú koľaj. Aj keď sa akokoľvek snažíme držať na uzde, aj tak po sviatkoch cítime, že toho bolo veľa. Metabolickú nerovnováhu pociťujeme v zvýšenej únave, v úbytku energie, prípadne prichádza malé nachladnutie alebo bolesti hlavy. Častokrát sa zdvihne aj ručičke na váhe, čo nám signalizuje, že naozaj treba niečo zo sebou urobiť.

Dôsledky metabolickej nerovnováhy

Určite je výborný nápad dopriať nášmu telu reštart v podobe ľahšieho jedálnička, pohybu a relaxu. Je najvyšší čas doplniť mu chýbajúcu energiu v podobe spánku, prečistiť a odľahčiť trávenie, doplniť chýbajúce minerály a vitamíny. Ak nám porástla aj ručička na váhe, tak aj redukcia nadbytočného tuku pomôže nášmu telu nadobudnúť stratenú rovnováhu.

Ako však dostať naše telo rýchlo do formy?

Často sa stretávam s tým, že chcú ľudia schudnúť rýchlo. V sobotu je ples, tak najlepšie ešte tento týždeň potrebujú 5 kg dole. Začnú držať nezmyselné diéty, ktorými svoj metabolizmus ešte viac rozľadia a jojo efekt prichádza ako bumerang. Nečakajte zázraky. Ak ste sa pár mesiacov alebo rokov stravovali nezdravo, nechcite za 2 týždne schudnúť a všetko napraviť.Každý z nás bude chudnúť iným tempom, čo zapríčiňuje viacero faktorov.

Najčastejšie faktory limitujúce tempo redukcie hmotnosti:

Zázračná tabletka na štíhlosť neexistuje. Jedinou cestou k celoživotnej štíhlosti je dlhodobá zmena stravovania. Ja zastávam chudnutie bez pôstov a hladoviek či konzumácie špeciálnych doplnkov stravy. Veď stravovanie je tá najprirodzenejšia vec na svete, rovnako dokonale vymyslená ako rozmnožovanie, dýchanie a fungovanie nášho tela. Na začiatku je dôležité stabilizovať hlavne metabolizmus a naštartovať zdravú produkciu enzýmov a hormónov v tele. Potom sa upraví aj hmotnosť a viditeľne sa zvýši aj fyzická a psychická výkonnosť, koncentrácia a emocionálna vyrovnanosť. A to všetko vďaka úprave nesprávne nastavených stravovacích návykov.

V ďalšom článku nájdete moje pravidlá stravovania v rovnováhe, ktoré vám pomôžu zdravo schudnúť bez jojo efektu.