Prečo by sme mali jest potraviny s vysokým obsahom antioxidantov?

03. 04. 2019

Maliny sú ovocie plné antioxidantov. 

 

Naše telo je “chemická továreň”. Metabolizmus je premena látok a obsahuje množstvo chemických reakcií. Pri chemických reakciách dochádza k štiepeniu molekúl a pri tomto štiepení vznikajú voľné radikály. Voľné radikály majú schopnosť reagovať s ostatnými molekulami v tele a poškodzovať ich. 

 

Z dlhodobého hľadiska sa zo zdravej bunky pôsobením voľných radikálov môže stať poškodená bunka. Takáto reťazová reakcia môže spôsobiť onkologické ochorenie.

 

Antioxidanty poskytnú voľnému radikálu svoj elektrón a tým ich zneutralizujú a zastavia poškodzovanie zdravých buniek.

 

Maliny patria k jedným z top potravín, ktoré obsahujú antioxidanty.

 

Okrem toho maliny majú množstvo ďalších pozitív pre naše zdravie. Obsahujú vysoké percento vlákniny (20%). Maliny obsahujú vitamín C, magnézium, vitamín B, kyselinu listovú. 

 

Ak chceme byť zdraví a krásni, určite by sme mali maliny zaradiť do nášho jedálnička. Teraz je sezóna, tak neváhajme. Pozor však na sladké dezerty, do ktorých okrem malín dáme množstvo cukru a múky, prípadne ich upravujeme tepelne. 

 

Maliny jedzte surové, chladené prípadne mrazené vo forme sorbetu.

 

Dajte si ich napríklad na raňajky. Pripravte si misku jogurtu s ovsenými vločkami a čerstvými malinami. Výhodou je, že takéto raňajky si môžete pripraviť večer a ráno iba vytiahnete z chladničky a vyvážené raňajky máte ihneď k dispozícii.

 

Moje obľúbené malinové dobrodružstvo:

  1. Limonáda plná antioxidantov

Doplňte do tele antioxidanty vo forme osviežujúcej limonády. Stačí vám hrsť čerstvých malín, 3-4 lístky mäty a ½ limetky. Zalejete 0,5 vody, podrvíte, aby ingrediencie pustili šťavu a vychutnávate kedykoľvek počas dňa.

 

  1. Malinové ľadové kocky

Maliny veľmi rýchlo podliehajú skaze. Tak som si vymyslela takého ľadové kocky. Maliny dám do nádobky na ľad, zalejem vodou a kedykoľvek počas dňa pridám do čistej vody. Vodu mám tak ochutenú a oveľa lepšie sa pijeJ