Mangové pyré bez cukru

Ja som všeobecne zástancom používania lokálnych a sezónnych potravín. Mango je však jednou z výnimiek. Toto ovocie jednak odporúčam svojim klientom a aj pravidelne zaraďujem do svojho jedálnička. Dôvod sú jeho bohaté nutričné vlastnosti a zloženie.

Mango má vysoký obsah vitamínu C, beta-karotén, vitamín E, tiamín, riboflavín, niacín, draslík, horčík, železo, fosfor a vápnik.

Polyfenoly obsiahnuté v mangu majú silnú antioxidačnú aktivitu. 

Mango obsahuje prebiotickú vlákninu, ktorá podporuje trávenie a pomáha budovať zdravú črevnú mikroflóru. 

Mango obsahuje enzýmy, ktoré pomáhajú štiepiť bielkoviny a zrýchľovať metabolizmus. 

Môj dnešný tip: Keďže v Metabolic Balance® používame ako dezert čisté ovocie, vymyslela som si takéto mangové pyré a používam ho do jogurtu na osladenie alebo len tak, ako vynikajúci dezert.

10 min.
2 porcie

Ingrediencie

1 ks
mango (zrelé)
1dcl
voda

Mango očistíme a nakrájame na kocky. Dáme do hrnca, pridáme vodu a varíme 5 min. Vymixujeme na krém, preložíme do nádoby a necháme vychladnúť.

Takto pripravené pyré vydrží v chladničke kľudne aj týždeň.

Podobné recepty

Orechové muffiny bez výčitky

Tieto muffiny su výborné raňajky alebo len tak malá sladkosť po jedle. Keď chceme byť zdravý a štíhly, nie je cieľom žiť bez zhrešenia. Takúto zdravú chutnú maškrtu si môžete dopriať bez výčitiek...

Vanilkový chia puding s jahodami

Keď máte 5 minút čas a chcete si pripraviť niečo zdravé na mlsanie alebo na raňajky, chia pudding je výborný variant. Môžete ho mať stále v chladničke a keď dostanete chuť na niečo sladké, máte...