Mangové pyré bez cukru

Ja som všeobecne zástancom používania lokálnych a sezónnych potravín. Mango je však jednou z výnimiek. Toto ovocie jednak odporúčam svojim klientom a aj pravidelne zaraďujem do svojho jedálnička. Dôvod sú jeho bohaté nutričné vlastnosti a zloženie.

Mango má vysoký obsah vitamínu C, beta-karotén, vitamín E, tiamín, riboflavín, niacín, draslík, horčík, železo, fosfor a vápnik.

Polyfenoly obsiahnuté v mangu majú silnú antioxidačnú aktivitu. 

Mango obsahuje prebiotickú vlákninu, ktorá podporuje trávenie a pomáha budovať zdravú črevnú mikroflóru. 

Mango obsahuje enzýmy, ktoré pomáhajú štiepiť bielkoviny a zrýchľovať metabolizmus. 

Môj dnešný tip: Keďže v Metabolic Balance® používame ako dezert čisté ovocie, vymyslela som si takéto mangové pyré a používam ho do jogurtu na osladenie alebo len tak, ako vynikajúci dezert.

10 min.
2 porcie

Ingrediencie

1 ks
mango (zrelé)
1dcl
voda

Mango očistíme a nakrájame na kocky. Dáme do hrnca, pridáme vodu a varíme 5 min. Vymixujeme na krém, preložíme do nádoby a necháme vychladnúť.

Takto pripravené pyré vydrží v chladničke kľudne aj týždeň.

Podobné recepty

Mandľové raw guličky

Keď chcete pripraviť jednoduchý a zdravý dezert a máte doma tieto 4 suroviny, určite odporúčam vyskúšať tieto guličky. Príprava vám zaberie maximálne 15-20 minút. Potrebujete jednu malú misku a...

Jahodovo-broskyňové nanuky bez výčitky

Tak to jej môj ďalší letný favorit. V lete si ich doprajem každý deň po jedle ako dezert. Sú chuťovo úžasné a vôbec nemusím mať výčitky, keď si dám aj po každom jedle ako dezert. Chutia dokonca aj...